RUILEN & RETOUREN

Voor klachten over onze producten, levering, service etc. kunt u ons bereiken per telefoon op 073-6130040 of per e-mail op info@blueindustrystore.nl tijdens onze openingsuren. Bij Blue Industry Store staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Als u niet tevreden bent, zijn wij niet tevreden. Over het algemeen geldt daarom ook niet goed, geld terug (m.u.v. producten uit de sale).

Procedure bij leverings- of productfouten
Wij raden u aan om direct na levering van uw bestelling te controleren of u het juiste product hebt ontvangen en of deze onbeschadigd en compleet geleverd is. Indien dit niet het geval is volgt u onderstaande procedure:

Meld u klacht per e-mail aan info@blueindustrystore.nl. Stuur hierbij, indien mogelijk, enkele duidelijke foto’s mee van het probleem.
We doen natuurlijk ons best om per ommegaande op uw klacht te reageren, maar u ontvangt gegarandeerd binnen 14 dagen na ontvangst van uw e-mail een antwoord van ons. Mocht een klacht onverhoopt een langere verwerkingstijd vragen, dan nemen wij contact met u op.
Indien uw klacht gegrond is, nemen wij het product retour en sturen we een vervangend product toe. Mocht het product niet meer voorradig zijn, nemen we contact met uw op en ontvangt u het volledige aankoopbedrag terug op uw rekening.

Geretourneerde artikelen moeten compleet zijn en in de – voor zover mogelijk – originele staat en verpakking. Als klant mag u de producten beoordelen/gebruiken, zoals in een winkel mogelijk is. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd, vuil, gewassen, gewijzigd of gedragen zijn en dat alle labels of etiketten nog aan/op het artikel zitten.

Procedure bij herroeping van je bestelling
Ben je niet helemaal tevreden met je bestelling, of is het niet helemaal wat je ervan verwachtte?
Dan kun je jouw bestelling herroepen binnen 14 dagen vanaf de eerstvolgende dag nadat het product is afgeleverd.

Retouren met omruiling
In veel gevallen kan het artikel worden omgeruild voor het door uw gewenste product.
Het omruilen van een artikel is geheel gratis via ons retourportaal en door hier een melding van te maken via e-mail.
Het enige wat u moet doen is;

1. De bestelling retour sturen via onze retourportaal 
2. Een nieuwe bestelling plaatsen
3. Een e-mail sturen naar info@blueindustrystore.nl met als onderwerp: Omruiling gevold door je adresgegevens, het ordernummer van je oude bestelling en nieuwe bestelling.

Vervolgens zorgen wij ervoor dat u uw nieuwe artikel zo snel mogelijk in huis hebt.

Retouren zonder omruiling
Verzendkosten voor het retourneren zonder omruiling worden niet vergoed tenzij het product beschadigd of foutief geleverd is.
Voor het retour sturen zonder omruiling hanteren wij een tarief van €5,95 per retourzending. Dit bedrag wordt achteraf ingehouden indien u via Sendcloud een retourlabel heeft ontvangen. Het retour sturen van het artikel doet u via onze retourportaal.

Retourportaal
Retourneren en omruilen doet u gemakkelijk via ons retourportaal. U ontvangt van Sendcloud een verzendlabel waarmee u uw pakket kan terugsturen naar Blue Industry Store. Plak dit etiket op de doos en breng het naar een PostNL locatie bij u in de buurt.

Hoe meld ik mijn retour/omruiling aan via het retourportaal?

  1. Bij de eerste stap dient u uw postcode en pakketnummer in te voeren. Het pakketnummer vindt u terug in de bevestiging e-mail die u van ons heeft ontvangen. Tevens kunt u het pakketnummer ook vinden op het verzendlabel waarmee uw bestelling is verzonden. Het pakketnummer herkent u aan de code, deze begint met 3SYZ. Vervolgens dient u bij de tweede stap de reden van retour op te geven samen met uw telefoonnummer. U kunt hierbij ook nog een eventuele opmerking plaatsen.
  2. Bij de derde stap kunt u een PostNL locatie kiezen in uw buurt waar u het pakketje wil inleveren.
  3. Bij de vierde en vijfde stap worden alle gegevens gecontroleerd en kunt u uw retourlabel printen.

Wilt u liever zelf het pakketje retour sturen? Dat mag natuurlijk ook. Dat kan via PostNL pakketpost (€6,95). Gebruik voor de verzending dit adres: Blue Industry Store, ordernummer, Kerkstraat 63, 5211 KE, ‘s-Hertogenbosch.

Let op: Zorg ervoor dat u uw verzendbewijs incl. track & trace code bewaard tot wij uw retour hebben behandeld. Wij zijn niet verantwoordelijk voor uw retourzending.

Geretourneerde artikelen moeten compleet zijn en in de – voor zover mogelijk – originele staat en verpakking. Als klant mag u de producten beoordelen/gebruiken, zoals in een winkel mogelijk is. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd, vuil, gewassen, gewijzigd of gedragen zijn en dat alle labels of etiketten nog aan/op het artikel zitten.

Retourzendingen dienen altijd binnen 14 dagen na de dag van ontvangst bij ons in goede orde retour te zijn ontvangen. Indien de retourzending te laat bij ons binnenkomt of niet aan de eisen voldoet, zoals hier en in onze algemene voorwaarden vermeld, dan behouden wij ons het recht de retourzending te weigeren. Het recht op terugbetaling komt dan te vervallen.

Ruilen of retourneren in de Blue Industry Store
U kunt uw online aankopen ruilen en retourneren bij ons in de winkel. Vergeet niet om uw leverbon mee te nemen. Zorg ervoor dat de artikelen niet gedragen zijn en dat ze in oorspronkelijke staat zijn.

Let op: Op artikelen in de sale geven wij geen geld of tegoedbon terug, deze mogen alleen geruild worden tegen een ander artikel.

Terugbetaling
Blue Industry Store zal binnen 7 werkdagen het aankoopbedrag crediteren. Het bedrag dat u van ons tegoed heeft wordt teruggestort op de kaart waarmee u heeft betaald. Het is niet mogelijk om een ander rekeningnummer op te geven. Op artikelen in de sale geven wij geen geld of tegoedbon terug, deze mogen alleen geruild worden tegen een ander artikel.

Let op: De kosten voor een retourzending zonder omruiling zijn voor eigen rekening en worden achteraf ingehouden indien je via Sendcloud een retourlabel heeft ontvangen.